سایت تفریحی خبری و مد لباس روز دنیا

پدیده جدید کشتی آزاد ایران با 65 امتیاز تماشایی

پدیده جدید کشتی آزاد ایران با ۶۵ امتیاز تماشایی ۲۱ شهریور ۱۳۹۴

علیرضا کریمی، پدیده جدید کشتی ، ستاره ۲۱ ساله و قهرمان سال گذشته جوانان جهان در ۶ نبرد رویایی ۶۵ امتیاز گرفت و دنیا را انگشت به دهان کرد.

 

۱٫ برابر ایسمانوف ازبک، او در ۲ دقیقه و ۵۹ ثانیه با امتیاز عالی ۱۱ ـ صفر کشتی را تمام کرد. او کار را با زیرگیری و خاک و انجام بارانداز شروع کرد و سپس با یک خم بالا و سر زیر بغل پای حریف را از تشک خارج کرد و نتیجه را ۵ ـ صفر کرد. در ادامه ۲ خاک از زیرگیری های بی نقص و یک بارانداز دیگر نتیجه را ۱۱ ـ صفر کرد.

پدیده جدید کشتی

پدیده جدید کشتی

۲٫ در کشتی دوم برابر آینولوف اهل مولداوی، ابتدا پای کریمی از تشک خارج شد و یک امتیاز از دست داد اما در ادامه او با یک زیر دو خم عالی حریف را خاک کرد و نتیجه را ۲ ـ یک کرد و سپس با یک کش و قوس، حریف را بیرون از تشک برد و ۳ ـ یک شد اما در دقیقه ۲:۳۶، در خاک حریف نتیجه را ۳ ـ ۳ کرد. او دردقیقه ۳:۲۴ با درخت کن حریف را به خاک برد و کار را ۵ـ۳ کرد اما از مچ پا خاک شد و کار ۵ـ۵ شد. از دقیقه ۴:۱۴ موتور علیرضا روشن شد و در یک دقیقه و نیم ۹ امتیاز گرفت و ۲ امتیاز داد. او ابتدا در ۴۰ ثانیه توفانی با ۲ خاک و یک خروج حریف ۵ امتیاز گرفته و سپس خاک شد، هر بار که امتیازی می‌ گرفت چنان با سرعت و قدرت برخاسته و آماده ادامه کشتی می‌ شد انگار چند امتیاز عقب است. او در دقیقه ۵:۲۵ با یک خورجین تکان تماشایی حریف را یک ضر به پل برد و ۴ امتیاز گرفت تا کشتی ۱۴ بر ۷ تمام شود، تا اینجای کار او ۲۵ امتیاز گرفته بود.

پدیده جدید کشتی

پدیده جدید کشتی

۳٫ در کشتی سوم، هینوی فنلاندی به مصاف علیرضا آمد، او در ۲۰ ثانیه اول با یک درخت کن و ۲ بارانداز نتیجه را ۶ ـ صفر کرد و سپس برای اولین بار فن فتیله پیچ را به کار برد و کار را ۸ ـ صفر کرده در دقیقه ۱:۴۳ با یک زیر دیگر کار را ۱۰ ـ صفر تمام کرد.

پدیده جدید کشتی

پدیده جدید کشتی

۴٫ علیرضا کریمی با کسب ۳۵ امتیاز در ۳ کشتی در میدان چهارم به مصاف آلداتوف اوکراینی رفت که ۵ مدال جهانی و المپیکی و عنوان قهرمانی جهان را داشت. کریمی ابتدا خاک شد اما در ثانیه ۳۰، حریف را خاک کرد و ۲ـ۲ شد، در ثانیه ۴۱، او خاک را به ۲ بارانداز متوالی بدل کرد و ۶ ـ۲ و سپس با یک فتیله بارانداز به ۸ ـ ۲ رسید. در دقیه ۱:۴۴ خاک شد و ۲ امتیاز داد اما در دقیقه ۲:۲۰ خاک کرد و ۱۰ ـ ۴ پیش افتاد. سپس بار دیگر بارانداز کرد و ۱۲ ـ ۴ پیش افتاد اما در ادامه از یک زیر دوخم و درخت کن بار دیگر حریف را مستقیم به پل برد و ۱۶ ـ ۴ نتیجه را به پایان رساند. او در پایان ۴ کشتی ۵۱ امتیاز گرفت …

پدیده جدید کشتی

پدیده جدید کشتی

۵٫ علیرضا کریمی همان علیرضا کریمی کشتی های قبلی بود اما تجربه و کشتی بلدی عبدالرشید سعدلوف روس باعث شد تا او ۶ ـ ۲ ببازد. او هر ۲ بار حریف روس را خارج تشک برد … حریف روس هم او را ۲ بار خارج تشک برد و ۲ بار هم با زیرگیری خاکش کرد که یک بار نصفه و نیمه بود و ارزش یک امتیاز را داشت اما ۵ ـ ۲ با ۶ ـ ۲ تفاوتی برای کریمی نداشت.

پدیده جدید کشتی

پدیده جدید کشتی

۶٫ کریمی در کشتی آخر به مصاف کانف بلغار رفت و او را با ۲ خاک، ۲ بارانداز و ۲ بزکش که اسم اصلی آن سربند وپی است، ۱۲ امتیاز گرفت و در دقیقه ۲:۲۵، با امتیاز عالی حریف را برد.

پدیده جدید کشتی

پدیده جدید کشتی

***
علیرضا کریمی در ۶ پیکار، ۶۵ امتیاز گرفت و ۱۷ امتیاز داد و در نبردهای او ۸۲ امتیاز رد و بدل شد که عملکردی رویایی بود.
کریمی آینده کشتی ایران است، سرمایه ای که در المپیک می‌ تواند طلایی باشد.

علیرضا کریمی ۱۹ ساله؛ دانشجوی رشته تربیت بدنی کرج است که از چهار سالگی به عرصه کشتی وارد شده و تاکنون مقامها و مدالهای زیادی را در این رشته کسب کرده است.وی دارای سه مدال آسیایی کشتی جوانان و نوجوانان ، یک مدال نقره جهانی ، یک مدال نقره و یک مدال برنز بین المللی، سه مدال کشوری نونهالان و نوجوانان، مقام سوم در مسابقات جام تختی و مدالهای زیادی در کشتی نونهالان و نوجوانان استانی است.

برچسب ها : ,

بیوگرافی نویسنده

دانشجوی کارشناسی ارشد الکترونیک امیدوارم از مطالب سایت لذت ببرید.

مشاهده تمامی 454 پست

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.


برچسب ها