سایت تفریحی خبری و مد لباس روز دنیا

آلرژی ، علائم و راه درمان آن _ آلرژی چیست؟؟؟

آلرژی ، علائم و راه درمان آن _ آلرژی چیست؟؟؟ ۲۸ شهریور ۱۳۹۴

آلرژی ، علائم و راه درمان آن

آلرژی و بیماری با منشأ عصبی معمولا دو گزینه‌ای هستند که زمانی که پزشکان از تشخیص صحیح بیماری بازمی‌مانند به سمت آن‌ها پناه می‌برند. هرچند که گاهی واقعا می‌تواند منشأ بیماری، آلرژی و یا عصبی باشد. آلرژی و حساسیت در فصول بهار و پاییز به حداکثر میزان خود بروز می‌کنند (در بهار نسبت به پاییز بیشتر بروز می‌کند) و در تابستان و زمستان معمولا کمتر بروز کرده و موجب آزار و اذیت فرد می‌گردند.

علائم آلرژی

لازم به ذکر است گاهی در تابستان علائمی مشابهعلائم تنفسی آلرژی بروز می‌کند که ناشی از گرمای هوا و بیماری‌های خفیف تنفسی است که نباید با آلرژی یکسان در نظر گرفته شوند زیرا از نظر درمان نیز کاملا مسیر درمانی متفاوتی با یکدیگر دارند. علائم آلرژی می‌تواند شامل آبریزش بینی، التهاب مجاری تنفسی، ریزش اشک چشم و خارش پوست برای مدت طولانی باشد که این علائم می‌تواند در افراد مختلف به اشکال مختلف و به میزان مختلف بروز کند اما نکته‌ای که در اینجا حائز اهمیت می‌باشد این است که پایه همه این علائم یکسان و همان الرژی می‌باشد.

طب سنتی و آلرژی

در کتب طب سنتی پایه هر آنچه که بگردیم نامی از الرژی و این بیماری نخواهیم یافت اما بیماری‌هایی را می‌یابیم که علائمی مشابه آلرژی برای آن‌ها ذکر گردیده است. به طور مثال افزایش صفرا در بدن و یا ابتلا به سوء مزاج صفراوی را با علائمی مانند خارش، التهاب، سوزش، قرمزی یا آبریزش بینی و چشم که بسیار شبیه و نزدیک به علائم بیماری آلرژی است، توصیف کرده‌اند.

حکما سعی کرده‌اند برای فرو نشاندن علائم افزایش صفرا در بدن به کمک نسخه‌های گیاهی و روش‌های پاکسازی به کنترل میزان صفرا در بدن بپردازند و با ایجاد تعادل در بدن به دفع اخلاط زائد و اضافی به کنترل بیماری و درمان آن کمک کنند.

** آلرژی ** آلرژی ** آلرژی **

آلرژي چیست؟

آلرژي حالت حساسيت زياده از حدي است كه به طور اكتسابي در اثر برخورد و يا مصرف مواد خاص در شخص پيدا مي شود،‌ اصطلاحا اين فرد ((‌ آلرژي ))‌ به آن ماده دارد و چنين حالتي را ((‌واكنش آلرژيك )) مي نامند .

واكنش آلرژيك به صورت مختلف تظاهر مي كند كه شامل عطسه ،‌خارش ، آبريزش بيني وچشم ، مشكلات تنفسي و يا پوستي است .

ماده ايي كه منجر به ايجاد واكنش مي گردد را (( آلرژن‌)) مي نامند. آلرژن هاي شايع كه در محيط اطراف ما وجود دارند شامل :‌گرد و غبار ، ذرات پشم و پر ، انواع رنگها ، گرده گياهان و بعضي از تركيبات غذايي مي باشد. شيوع آلرژي در ۲۰ تا ۳۰ درصد مردم مي باشد و انتقال آن به صورت فاميلي است . گرچه كليه افرادي كه استعداد بروز آلرژي را دارند دچار علائم باليني نمي شوند. ۲۰ درصد مردم حداقل به يك آلرژن موجود در هوا واكنش حساسيتي نشان مي دهند . هر چه ميزان آلرژن محيط بيشتر باشد آلرژي در سنين پائين تر بروز مي كند.

آلرژی

آلرژی

 

بیوگرافی نویسنده

دانشجوی کارشناسی ارشد الکترونیک امیدوارم از مطالب سایت لذت ببرید.

مشاهده تمامی 454 پست

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.


برچسب ها