سایت تفریحی خبری و مد لباس روز دنیا

تعریف سرطان و معرفی چند خوراکی برای جلوگیری از سرطان

تعریف سرطان و معرفی چند خوراکی برای جلوگیری از سرطان ۲۸ شهریور ۱۳۹۴

سرطان چيست؟

سرطان يك بيماري نيست بلكه نوعي از بيماريست. بيش از ۲۰۰ نوع متفاوت از بيماري سرطان وجود دارد كه هر كدام به شيوه هاي خاص ايجاد مي شوند. چيزي كه در همه آنها مشترك است اين است كه همه آنها به روشي مشابه شروع مي شوند با تغيير در ساختار طبيعي يك سلول.

تقسيم سلولهاي غير طبيعي تحت كنترل نيستند و معلوم نيست كه چه زماني متوقف مي شود يك دسته از سلولهاي غير طبيعي يك تومور ناميده مي شود. همه تومورها سرطان نيستند دونوع تومور وجود دارد: خوش خيم و بد خيم.

تومورهاي خوش خيم سرطان نيستند. تومورهاي بد خيم همان سرطان ها هستند و مي توانند به قسمت هاي مجاور بدن حمله كنند و مانع فعاليت سلولهاي سالم آن منطقه شوند.در عين حال سلولهاي تومورهاي بدخيم مي توانند گسترش يافته و به نقاط ديگر بدن دست اندازي كنند و در مكاني دور از محل اوليه تجمعاتي از سلولهاي غير طبيعي را ايجاد كنند. اين مرحله را متاستاز مي نامند.

معرفی چندخوراکی برای جلوگیری ازسرطان!!

این چند توصیه کوچک برای کسانی است که می‌خواهند بین مواد غذایی دست به انتخاب بزنند و آنچه را که لازم دارند بخورند: پسته از جمله آجیل‌هایی است که تحقیقات نشان داده خواص دارویی دارد. پسته با کاهش تاثیر کربوهیدارت‌ها بر قند خون از بیماری‌های دیابتی جلوگیری می‌کند. پسته سرشار از پروتئین، فیبر، B6، آهن و چربی‌های اشباع نشده است.بهتر است پسته را به صورت خام مصرف کنید.شما می‌توانید به جای مصرف تنقلاتی مانند چیپس، اسنک و پفک از پسته استفاده کنید.مصرف پسته HDL خون (کلسترول خوب) را افزایش می‌دهد.کاری از جمله ادویه‌های خوش‌طعمی است که خواص دارویی بسیاری دارد. آنتی‌اکسیدانی که در این ادویه وجود دارد از رشد تومور جلوگیری می‌کند و سلول‌های سرطان را ریشه‌کن می‌کند. تحقیقات نشان داده که این ادویه از بسیاری بیماری‌ها جلوگیری می‌کند از جمله این بیماری‌ها عبارتند از: بیماری‌های کبد
سرطان‌های سینه، رحم و پانکراس. البته هنوز میزان مصرفی آن برای جلوگیری از این بیماری‌ها نامعلوم است، اما مصرف آن در غذا توصیه می‌شود.گوجه‌فرنگی سرشار ازلیکوپین «Lycopen» است که احتمال سرطان و بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. تحقیقات نشان می‌دهد که بهتر است برای جذب خواص مفید گوجه‌فرنگی با کمی روغن زیتون مصرف شود.میگومیگو حاوی فسفر و پروتئین است و هیچ‌گونه چربی ندارد. این نوع ماده غذایی به افرادی که رژیم غذایی می‌گیرند توصیه می‌شود. میگو از بیماری‌های قلبی نیز جلوگیری می‌کند. بسیاری بر این عقیده‌اند که میگو حاوی کلسترول است اما خواص مفید آن به قدری زیاد است که می‌توان از کلسترول آن چشم‌پوشی کرد.* قبل از مصرف میگو حتما آن را خوب بشویید تا ۴۰ درصد سدیم آن شسته شود.خوردن شکلات تلخ از بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند. خوردن شکلات ماده‌ای به نام سروتونین در بدن را آزاد می‌کند که باعث بهبود فعالیت‌های مغز
می‌شود.مصرف نان‌های سبوس‌دار از جذب کلسترول جلوگیری می‌کند و کلسترول بدن را کاهش می‌دهد.* بهتر است از نان‌های سبوس‌داری استفاده کنید که میزان نمک کمی داشته باشند.* نان سبوس‌دار حاوی انرژی بسیار است.اگر بخواهیم دشمن سرسختی برای سرطان نام بریم بهتر است کلم را انتخاب کنیم. کلم سلول‌های سرطان‌زا را ریشه‌کن می‌‌کند خوردن آن شدیدا توصیه می‌شود.* بهتر است آن را نپزید و به صورت خام در انواع سالاد مصرف کنید.* خوردن آن با کمی روغن زیتون و آبلیمو توصیه می‌شود.

سرطان

سرطان

بیوگرافی نویسنده

دانشجوی کارشناسی ارشد الکترونیک امیدوارم از مطالب سایت لذت ببرید.

مشاهده تمامی 454 پست

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.


برچسب ها