سایت تفریحی خبری و مد لباس روز دنیا

خبر تکان دهنده > حادثه منا کشته شدن بیش از ۱۲۰۰ حاجی در منا

خبر تکان دهنده > حادثه منا کشته شدن بیش از ۱۲۰۰ حاجی در منا ۲ مهر ۱۳۹۴

haj-mena-sorifun-com (1)

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، روز پنجشنبه (امروز) در جریان برگزاری مراسم حج در سرزمین منا حضور گسترده حجاج در این منطقه حادثه آفرین شد و صدها نفر کشته و زخمی شدند.

سازمان حج و زیارت ایران اعلام کرده که شمار کشته‌شده‌ها از ۱۲۰۰ نفر گذشت و بیش از ۲۰۰۰ نفر زخمی شده‌اند؛ این در حالی است که سازمان دفاع شهری عربستان شمار کشته‌ها را تا کنون ۷۱۷ کشته اعلام کرده است.

حادثه منا

haj-mena-sorifun-com (2)

به گفته سازمان حج و زیارت ایران جان باختن ۹۵ نفر از حجاج ایرانی تأیید شده و ۶۰ نفر هم زخمی شده‌اند که دولت عربستان در انتقال زخمی‌ها به بیمارستان تعلل می‌کند.

از سوی دیگر به گفته مقامات سعودی این حادثه به دلیل ازدحام بالای جمعیت اتفاق افتاد که عربستان تا کنون زخمی شدن ۸۶۳ را تأیید کرده است.

مسئولان عربستانی از جمله وزیر بهداشت و سخنگوی وزارت کشور عربستان مسئولیت وقوع این حادثه را بر عهده حجاج دانستند

با وقوع این حادثه برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده‌اند ازدحام جمعیت برای رسیدن به ایستگاه قطار در این منطقه یکی از دلایل اولیه این حادثه بوده است؛ بیشترین اعمال حج مانند قربانی کردن و رمی جمرات در منا انجام می‌شود.

پایگاه خبری العاجل عربستان نیز خبر داده که خیابانی که این حادثه در آن رخ داده خیابان رابط میان چادرهای ایجاد شده برای حجاج بوده و گزارش برخی رسانه‌ها درباره اینکه این حادثه در مسیر رمی جمرات رخ داده را رد کرده است.

روزنامه «الوطن»، عربستان گزارش داد که با افزایش شمار قربانیان، بیمارستان‌ها و هلال احمر عربستان به حالت آماده باش درآمده‌ و مجروحان بین سه بیمارستان توزیع خواهند شد؛ وزارت بهداشت عربستان نیز به حالت هشدار درآمده و وضعیت قرمز اعلام کرده است.


* شورای عالی اسلامی شیعیان لبنان نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده هیچ کدام از حجاج لبنانی در میان کشته شدگان نیستند.


* پایگاه خبری «الشروق»، به نقل از وزارت بهداشت مصر اعلام کرد که یک نفر از حجاح مصری در حادثه امروز سرزمین منا کشته و ۱۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.


* کویت نیز خبر داده که هیچکدام از حجاج این کشور در این حادثه کشته یا زخمی نشده‌اند از سوی دیگر اما الجزائر اعلام کرد که ۶ نفر از حجاج این کشور کشته و ۷ تن دیگر زخمی شده‌اند.


* وزارت بهداشت عربستان تلاش می‌کند عامل این حادثه را عمل نکردن گروهی از حجاج به دستور العمل‌های مربوط به برگزاری مراسم عنوان کند و در همین راستا حجاج آفریقایی را به بی نظمی متهم کرده است.

عکس کشته های منا

حادثه منا

چهارشنبه (دیروز) نیز  کمیته امدادرسانی عربستان اعلام کرد که ۲۰۴ نفر از حجاج به دلیل خرابی درهای قطار در مکه مکرمه دچار حالت خفگی و بیهوشی شدند.

کشته های منا

حادثه منا

از آغاز مناسک حج تاکنون عملکرد ضعیف دولت عربستان که متولی انجام این مراسم است انتقادهای زیادی به همراه داشته در یازدهم ماه جاری میلادی (سپتامبر) نیز سقوط بالابر ساختمانی در مسجدالحرام به کشته شدن ۱۱۸ نفر از جمله ۱۱ ایرانی منجر شد.

کشته ها منا

حادثه منا

در حادثه‌ای دیگر آتش سوزی هتل حجاج در مکه نیز منجر به زخمی شدن شماری از آنها و تخلیه ۱۵۰۰ نفر از حاجیان شد.

تاکنون بیشترین آمار مرگ حجاج در حوادث مشابه در مکه به حادثه کشته شدن ۱۴۲۶ نفر به دلیل ازحام جمعیت در سال ۱۹۹۰ باز می‌گردد.

از سوی دیگر «حسین امیرعبداللهیان» معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه کشورمان از تشکیل ستاد ویژه ای در این وزارتخانه و رسیدگی فوری به وضعیت حجاج ایرانی حادثه منا خبر داد.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه مقامات عربستان سعودی مسوول این حادثه هستند تصریح کرد: «آنها باید فوراً اقدامات موثری را برای مدیریت بحران موجود وتأمین امنیت کامل زورار به عمل آورند.» وی همچنین از فراخوانده شدن نماینده سفارت عربستان در تهران به وزارت خارجه برای ارائه توضیحات درباره این حادثه خبر داد.

حادثه منا

خبر تکان دهنده

حادثه منا

حادثه منا

حادثه منا

بیوگرافی نویسنده

رها اعتمادی هستم دانشجوی مهندسی کامپیوتر دانشگاه آزاد - تهران شمال و هم اکنون هم با سایت تفریحی و سرگرمی با شما عزیزان همراه هستم !!!!

مشاهده تمامی 653 پست

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.


برچسب ها