سایت تفریحی خبری و مد لباس روز دنیا

ده عقیده غلط رایج در بازاریابی شبکه ای

ده عقیده غلط رایج در بازاریابی شبکه ای ۲۳ مهر ۱۳۹۴

ده عقیده غلط رایج در بازاریابی شبکه ای

عقیده غلط اول- ۹۹% از فروشندگان مستقیم ضرر می کنند و در این حرفه افراد نگران افت و شکست هستند.

واقعیت: بیشتر از نیمی از فروشندگان مستقیم گزارش کرده اند که درآمد خالصشان از فروش مستقیم بعد از کسر مالیات و هزینه ها مثبت بوده است. علاوه بر این، درآمد خالص گزارش شده توسط نیمی از فروشندگان مستقیم جدید الورود، آن هایی که نمایندگی شرکتشان را برای کمتر از یکسال است به عهده دارند و نزدیک به نیمی از فروشندگان مستقیمی که گفته اند به احتمال زیاد در آینده نزدیک به این فعالیت ادامه نخواهند داد ، مثبت گزارش شده است. علاوه بر آن تحقیقات دیگر این نتایج را نشان داده است:

چهار نفر از پنج نفر (۸۲%) فروشندگان مستقیم جدید الورود هستند یعنی کسانی که برای یکسال یا بیشتر در شرکتشان فعالیت داشتند و ۴۷% برای پنج سال یا بیشتر فعالیت داشتند.
۸۹% از فروشندگان مستقیم تجربه شخصی شان از فروش مستقیم را با عنوان عالی، خیلی خوب و خوب ارزیابی کردند.
۸۴% از فروشندگان مستقیم گفته اند که فروش مستقیم به عنوان یک روش فروش توانسته توقعاتشان از کسب درآمد را براورده کند.
۹۱% از فروشندگان مستقیم می گویند که فروش مستقیم به عنوان یک کسب و کار توانسته انگیزه لازم در آنان برای کار بیشتر و کسب درآمد را ایجاد کند.

این واقعاً ادعای غلطی است که گفته شده ۱۵٫۶ میلیون نفر در آمریکا و ۹۲ میلیون نفر در سر تا سر جهان علاوه بر زیان مالی متحمل شده در این حرفه همچنان علاقه مند هستند که کارشان به عنوان نماینده فروش را ادامه دهند. آیا این قابل قبول است که ۵ درصد از جمعیت آمریکا علاوه بر زیان مالی همچنان حاضر هستند که کارشان را ادامه دهند. باید بگوییم اکثر افراد در فروش مستقیم پولی از دست نمی دهند، نه واقعیت های موجود و نه عقل سلیم از این تئوری حمایت نمی کند. علاوه بر آن هر کس که در شرکت های قانونی مشغول به کار است اگر بر طبق مقررات وضع شده و کدهای اخلاقی تدوین شده که همگی برای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و توزیع کنندگان وضع شده است ، عمل کنند دچار مشکل نمی شوند و متحمل زیان نخواهند شد. سیاست بازپس گیری و قوانین دیگر به فروشندگان این امکان را می دهد تا اگر مشکلی برایشان پیش آمد با مراجعه به شرکت مشکلاتان را برطرف کنند تا متحمل هیچ زیانی نشوند.

عقیده غلط دوم- اکثر شرکت های بازاریابی شبکه ای طرح های هرمی هستند که محکوم به شکست هستند.

واقعیت: تفاوت زیادی بین شرکت های بازاریابی شبکه ای قانونی و طرح های هرمی وجود دارد. طرح های هرمی به دنبال کسب درآمد از شما هستند. شرکت های بازاریابی شبکه ای قانونی به دنبال کسب درآمد به وسیله شما هستند همچنانکه شما کسب و کارتان را با فروش محصولات و خدمات واقعی می سازید. در واقع، شرکت های فروش مستقیم قانونی به سختی تلاش می کنند تا از مصرف کنندگانشان در برابر طرح های هرمی محافظت کنند. قبل از اینکه در شرکتی ثبت نام کنید، به دقت بررسی کنید. یک روش خوب برای شروع این هست که سه سؤال زیر را از خودتان بپرسید:

۱-چه مبلغی را برای نماینده فروش شدن ملزم هستید پرداخت کنید؟ اگر هزینه شروع مبلغ قابل توجهی است، مراقب باشید! هزینه های شروع کار در شرکت های بازاریابی شبکه ای معمولاً پائین است و تنها در حد پوشش دادن هزینه های بسته های آغازین کار است که این بسته ها شامل مواد آموزشی و نمونه های محصول و دیگر مواردی است که برای شروع کارتان مورد نیاز شماست.این شرکت ها می خواهند شروع فروش را برای شما آسان و کم هزینه کنند، اما طرح های هرمی تمام سودشان از ثبت نام اعضای جدید به دست می آید. بنابراین هزینه توزیع کننده شدن در این طرح ها بسیار بالاست.

۲-آیا شرکت موجودی فروخته نشده تان را از شما پس می گیرد؟ اگر نه، هشیار باشید! شرکت های قانونی موجودی فروخته نشده شما را هنگامی که تصمیم به خروج از کار می گیرید، بر طبق قوانین پس می گیرند. برخی از قوانین و کدهای اخلاقی مصوب انجمن فروش مستقیم باز پس گیری کالا و برگرداندن حداقل ۹۰% از هزینه اولیه شما را الزام کرده اند.

۳-آیا محصولات شرکت به مصرف کنندگان فروخته می شود؟ اگر جواب شما نه است، دست نگه دارید! این موضوع یک عنصر کلیدی است. فروش مستقیم همانند سایر روش های خرده فروشی متکی بر فروش به مصرف کننده و ایجاد بازار است.این رو ش فروش، ارائه محصولات با کیفیت و قیمت گذاری رقابتی را الزام می کند، اما در طرح های هرمی به فروش محصولات به مصرف کننده نهایی توجه ندارد. سود بالا با افزایش میزان فروش به جذب شدگان جدید؛ یعنی کسانی که محصولات را خریداری می کنند ساخته می شود. این محصولات به دلیل مفید بودن یا قیمت گذاری مناسب خریداری نمی شوند بلکه به این خاطر که افراد بتوانند در طرح مشارکت داشته باشن این حجم را خرید می کنند. موجودی خریداری شده نباید بیشتر از میزانی باشد که توان فروش آن را دارید یا می توانید مصرف کنید.

عقیده غلط سوم- جذب نیرو یک عنصر کلیدی برای موفقیت در بازاریابی شبکه ای است، فروش به مصرف ککنده نهایی کالا و خدمات حداقل اهمیت را دارند.

واقعیت: هیچ شکی نیست که جذب نیرو یک عنصر کلیدی برای موفقیت در فروش مستقیم است، افزایش جذب برای کسب و کارهایی که می خواهند رشد کنند دارای اهمیت است. برای فروشندگانی که به دنبال ساختن کسب و کارشان هستند، جذب دیگران و نظارت بر آن ها برای دست یابی به اهداف از اهمیت برخوردار است. اما، جذب نیرو برای موفقیت فردی در فروش مستقیم ضروری نیست و پرداخت ها باید بر مبنای فروش محصولات و خدمات قرار گرفته باشد؛ یعنی فروش شما و فروش نیروهایی که جذب کرده اید. به نکات زیر توجه کنید:

سی و چهار درصد فروشندگان مستقیم از فروش دیگران کسب درآمد نمی کنند بلکه از فروش شخصی خودشان درآمد به دست می آورند.(برطبق آمار اعلام شده از مجله بین المللیmorpace) . در مورد مصرف کنندگان هم باید بگوئیم درست است که اکثر فروشندگان مستقیم، مصرف کننده محصولات و خدماتی که می فروشند نیز هستند، اکثر آن ها بعد از اینکه محصولات را مصرف کردند اقدام به خرید می کنند و برخی دیگر هم این محصولات را فقط به خاطر تخفیف خریداری می کنند. نیمی از مردم آمریکا(۵۰%) محصولات و خدماتی که در کانال های خرده فروشی مورد استفاده قرار می گیرد را در طول سال خریداری می کنند که این این ممقدار معادل با ۱۵۰میلیون نفر است که حداقل یک خرید از شرکت های فروش مستقیم در طول ۱۲ ماه انجام می دهند.

اگر توجه کنید۱۵٫۶ میلیون فروشنده مستقیم در امریکا مشتریان زیادی را دارند که فروشنده مستقیم نیستند.

عقیده غلط چهارم- اکثریت نیروهای جذب شده جدید به سرعت افت می کنند.

واقعیت: نزدیک به چهارنفر از پنج نفر(۷۸% )از فروشندگان مستقیمی که کمتر از یکسال در کار فروش مستقیم هستند، گزارش داده اند که علاقه مند هستند و احتمال زیادی دارد که بخواهند به عنوان فروشنده مستقیم فعالیتشان را ادامه بدهند .علاوه برآن در یک نظر سنجی از فروشندگان مستقیم اولیه تنها ۳۴% از آن ها که در کمتر از یکسال از اشتغالشان به فروش مستقیم می گذرد،افت کرده اند و حذف شده اند.

علاوه بر آن نرخ جابه جایی فروشندگان مستقیم مشابه نرخ جابه جایی کارمندان در صنعت فروش مستقیم است. در طول سال ۲۰۰۳-۲۰۰۱ میانگین سالانه نرخ جابه جایی فروشندگان مستقیم ۵۶% بود در مقایسه با ۵۳% برای صنعت خرده فروشی. زمانی که به نرخ حذف شدگان توجه می کنیم باید توجه به فروشندگان مستقیمی هم بکنیم که چند ماه از سال را درگیر کسب درآمد بیشتر برای تعطیلات خانواده شان، هدایای تعطیلات یا دیگر خرید های فصلی شان هستند. این فروشندگان افت نمی کنند بلکه آن ها موفقیت کسب نمی کنند. آن ها افت می کنند به این دلیل که آن ها وقتی به اهدافشان دست پیدا کردند، فروش را متوقف می کنند و فروش برای همه سال را انتخاب نمی کنند. آن ها دوباره در سال آینده مشارکت در فروش خواهند کردند و دوباره وقتی به هدفشان دست پیدا کردند، کارشان را متوقف کرده و دوباره افت خواهند کرد.

عقیده غلط پنجم- بازاریابی شبکه ای یک روش از مد افتاده خرید و فروش است.

واقعیت: اکثر افراد به این دلیل مشغول بازاریابی شبکه ای هستند که آن ها از خدمات شخصی که همراه این روش خرید است، لذت می برند. از صد ها کالا و خدمات فروش مستقیمی که ارائه شده، هم آن هایی که به دنبال درامد اضافی هستند و هم آن هایی که به دنبال روشی برای فروش و معاشرت با دوستانشان هستند، بازاریابی شبکه ایرا جذاب دیده اند. مهمانی های خانگی فرصتی برای گفتگو با دوستان در یک فضای آرام و معرفی محصولات در همان زمان را فراهم می کند. همچنین شما فوت و فن و مهارت های جدید را یاد می گیرید، حتی سرگمی های جدید را تجربه می کنید. امروزه بسیاری از شرکت های بازاریابی شبکه ای بر آموزش درباره موضوعات خاص و تمرکز بر فروش همراه با داشتن سرگرمی و لحظات شاد تاکید دارند. مشابه با این روش معرفی فرد به فرد محصولات فرصتی برای امتحان محصولات، صحبت با افراد آگاه و دریافت خدمات فردی را فراهم می کند که همه این ها تنها از طریق بازاریابی شبکه ای امکان پذیر است.

این روش واقعا از مد افتاده است؟ نه اصلا! مصرف کنندگان امروزی سطوح بالای خدمات فردی را تقاضا دارند که بسیاری از تشکیلات خرده فروشی نمی توانند انتقال بدهند. ترکیبی از تفریح و انعطاف پذیری در این روش ارائه می شود، شما به یک ترکیب خوب دست پیدا می کنید .فروش مستقیم به تقاضای افراد اهمیت می دهد و بر مبنای آن قرار گرفته است و به آسانی همراه با زمان تغییر خواهد کرد.

 

عقیده غلط ششم- محصولات عرضه شده در بازاریابی شبکه ای قیمت گذاری بالایی دارند ( گران قیمت هستند)

واقعیت: بازار مصرف کنندگان از محصولات گران قیمت برای مدت طولانی حمایت نمی کند. رقابت یک عنصر قدرتمند است و محصولاتی که به صورت رقابتی قیمت گذاری نشده اند، فروخته نخواهد شد و دوام چندانی نمی تواند داشته باشند. اما در فروش مستقیم، برابری قیمت بیشتر به چشم می خورد. تصمیم برای فروش محصول به وسیله فروش مستقیم اغلب بر پایه عوامل خاصی قرار گرفته است. برای مثال محصولاتی که نیاز به نمایش دارند تا نقاط ظریفی که در مورد کاربرد آن ها وجود دارد را انتقال دهند، برای فروش مستقیم ایده آل هستند، به این دلیل که فروشندگان متبحرمی توانند به صورت شخصی نمایش برای مصرف کنندگان را مدیریت کنند. در روش های خرده فروشی سنتی، مصرف کنندگان ممکن است کیفیت منحصر به فرد محصول را بر مبنای مشخصات ظاهری و یا بسته بندی محصول درک نکنند. این درست است که برخی از محصولات فروش مستقیم بالاتر از سطح پذیرش در بازار خرده فروشی ، قیمت گذاری شده اند اما پذیرش آن به علت خدمات شخصی و انگیزه خریدی که در نمایش محصولات ایجاد می شود، بوده است. ماشین ها برند لکسوس قیمت بالاتر از سقف پذیرش بازار خرده فروشی دارد، اما بخاطر عملکرد برتر و خدمات پس از فروش، قیمت گذاری بالای آن قابل توجیه است. هر مصرف کننده نیاز است سنجشی از قیمت، کیفیت و مطلوبیت ارائه شده توسط محصول داشته باشد و تصمیم خریدش را بر مبنای این فاکتورها اخذ نماید.

عقیده غلط هفتم – شرکت های بازاریابی شبکه ای غیر قانونی هستند.

واقعیت: چندین سازمان دولتی، همانند انجمن فروش مستقیم و سازمان هایی همانند انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان، اتحادیه مصرف کنندگان ملی و هیئت تجارت برتر، برای حمایت از مصرف کنندگان در برابر کلاهبرداری تلاش و همکاری می کنند. این متأسفانه یک حقیقت است که برخی از کلاهبرداران تغییر شکل داده اند و به عنوان شرکت های قانونی مشغول به فعالیت هستند و این موضوع ایجاد قوانین و مقررات در این بخش را ضروری می نماید. در اینجا برخی از قوانینی که برای حمایت از حقوق مصرف کنندگان وضع شده است و مصرف کنندگان می توان بر آن تکیه کنند ذکر شده است :

همه ۵۰ ایالت آمریکا و فدراسیون تجارت فدرال ( FTC ) قوانین cooling off را رعایت می کنند که در آن به مصرف کننده حق بدون قید و شرط فسخ قرارداد یا سفارشی در طی ۳ روز کاری بعد از امضای آن را می دهد. این قوانین برای خنثی کردن فروش های با فشار زیاد طراحی شده و به افراد اجازه می دهد که نظرشان در مورد خریدی که انجام دادند تغییر بدهند و به راحتی و سرعت آن را پس بدهند.

علاوه بر ۵۰ ایالت آمریکا و ftc ، کمیسیون امنیت ملی ( SEC ) و خدمات پستی آمریکا قوانین یا مقررات طرح های ضد هرمی را دارند که می توانند چنین کلاهبرداری هایی را تحت پیگرد قرار دهند و آن ها را متوقف کنند.

در قسمت مالیاتی ، سازمان خدمات مالیاتی فروشندگان مستقیم را از طریق فرم های ویژه ی ۱۰۹۹-Miscکنترل کرده است تا مطمئن شوند که مالیات بر درآمد توسط فروشندگان مستقیم پرداخت می شود.

فرم ۱۰۹۹-Misc باید توسط همه فروشندگان مستقیم که درآمد ۶۰۰ دلار یا بیشتر از شرکتی که در آن فعال هستند دریافت می کنند، پر شود.همچنین کسانی که خرید سالانه بیش از ۵۰۰۰ دلار از شرکت مادر دارند نیز باید این فرم را پر کنند.

کدهای اخلاقی انجمن فروش مستقیم یک سند خود تنظیمی قدرتمند است که شرکت های عضو انجمن می بایست از آن پیروی کنند. این کد شامل قوانین مهمی از قبیل الزام به بازپرداخت دوره بازپس گیری و دیگر قوانینی که رعایت آن توسط مسئول کدهای DSA    الزام شده است.مصرف کننده ای که احساس می کند تخطی در اجرای این کدها صورت گرفته است باید فرم شکایت را در نزد مسئول کدهای DSA پرکند.

عقیده غلط هشتم – اکثر شرکت ها خرید حجم زیادی را به خریداران الزام می کنند، فروشندگان مستقیمی که دچار افت شدند، حجم زیادی از کالاهایی که خریداری کرده اند را انبار کرده اند.

واقعیت : شرکت هایی که عضو انجمن فروش مستقیم هستند توافق در تبعیت از کدهای سخت گیرانه اخلاقی دارند. در میان سایر نکات،این کدها اعضا را الزام می کنند به :

خرید مجدد موجودی های قابل فروش و کالاهای خریداری شده در ۱۲ ماه گذشته با حداقل ۱۹۰ قیمت خریداری شده اگر فروشنده مستقیم تصمیم به خروج از کار گرفته باشد.

توضیح شرایط باز خرید به صورت مکتوب.

عقیده غلط نهم : اگر شما در گردهمایی های فروش مستقیم حضور داشته باشد ، از شما توقع می رود که چیزی خریداری کنید.

واقعیت : تنها چیزی که شما مجبور هستید در این گردهمایی ها انجام دهید این است که از آن لذت ببرید و عنصر کلیدی در لذت از تجربه خرید این است که مشورت با مشاوران آگاه و صمیمی بکنید که در مورد خدمات و محصولات به شما توضیحات ارائه می دهند، هر سؤالی دارید بپرسید و به خودتان و دوستانتان اجازه بدهید که به دقت گزینه های که نمایش داده می شود یا در کاتالوگ موجود است بررسی کنید. شما هیچ تعهدی برای خرید ندارید، اما شانس این را دارید در جایی حضور داشته باشید که از آن لذت خواهید برد.

عقیده غلط دهم : هرکسی که درگیر در بازاریابی شبکه ای می شود به دنبال یک راه راحت برای پول در آوردن است.

واقعیت: افرادی که درگیر در بازاریابی شبکه ای می شوند دلایل زیادی برای آن دارند. تعدادی این امید را دارند که بازاریابی شبکه ای برای آنان یک کار تمام وقت باشد اما اکثریت برای بدست آوردن یک درآمد مازاد در این حرفه ثبت نام می کنند و یا برای گرفتن تخفیف در خرید های شخصی شان. شرکت های بازاریابی شبکه ای قانونی در ارایه در آمدهای احتمالی خیلی دقت می کنند.کدهای اخلاقی DSA شرکت ها و نیرو های فروش آن ها را ملزم کرده است، جذب فروشندگان مستقل احتمالی را با ارائه اطلاعات دقیق در مورد ساختار پرداخت شرکت، محصولات و روش های فروش انجام دهند و هیچکس نباید این فکر را القاء کند که فروش مستقیم یک روش کسب در آمد است که نیاز به کمترین تلاش دارد. با تبلیغات و افرادی که به شما می گویند هزاران دلار را فقط با ثبت نام و جذب تعداد کمی از افراد بدست خواهید آورد، متقاعد نشوید. همانند هر کسب و کار دیگری برای جذب مشتری و ساختن کسب و کارتان باید زمان مصرف کنید. بازاریابی شبکه ای یک فرصت برای سریع ثروتمند شدن نیست، شما اگر هدف گذاری کنید و برنامه برای رسیدن به آن بریزید، می توانید موفق باشید. فرصت های فروش مستقم قانونی انعطاف پذیری در ایجاد اهدافتان به شما می دهند و امکان دست یابی به آن ها را در شرایط شما برایتان فراهم می کنند.

بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای

 

منبع: www.mlmbook.ir

بیوگرافی نویسنده

علاقه زیادی به بحث های موفقیتی و روانشناسی دارم!

مشاهده تمامی 26 پست

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.


برچسب ها