سایت تفریحی خبری و مد لباس روز دنیا

نکات مهم در فروش محصول

نکات مهم در فروش محصول ۲۳ مهر ۱۳۹۴

فروش مستقیم یا بازاریابی شبکه ای بعد از بیش از یک دهه رشد در جایگاه اصلی خودش قرار گرفته است. این صنعت تا سال ۲۰۰۹ در بیش از ۱۵۰ کشور رسمیت پیدا کرده است و مبلغی بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار فروش جهانی توسط۶۰ میلیون نماینده فروش مستقیم داشته است.تا به امروز روش های مختلفی برای معرفی و فروش محصول دراین شیوه کار رواج پیدا کرده است و به فراخور و با توجه به شرایط هر بازه زمانی و همچنین شرایط اجتماعی و فرهنگی جوامع هر یک از این شیوه ها کمتر یا بیشتر مورد استفاده قرارگرفته است.

در اینجا به برخی نکاتی که باید در روش های فروش محصولات به ویژه طرح مورد توجه قرار گیرد، اشاره می کنیم:

۱-ملاقات با افراد: حرفه فروش مستقیم یک حرفه مردمی است. برای موفقیت در آن باید ترس را کنار بگذارید، با افراد ارتباط برقرار کنید و به اصطلاح با آن ها قاطی شوید. تنها راهی که می توانیدفروش داشته باشید و اعضاء جدید برای ساخت شبکه تان داشته باشید این است که بیرون بروید و با افراد ارتباط بگیرید.

۲- به محصولاتتان اعتقاد داشته باشید: اگر از محصولات و خدمات ارائه شده توسط شرکتتان استفاده نمی کنید و صادقانه به این اعتقاد ندارید که با ارائه این محصولات خدمتی به مردم نمی کنید، این در فروش شما نمایان خواهد شد. شما باید جزء آن دسته افرادی باشید که با به اشتراک گزاشتن چیزهای خوب با دیگران به شادابی دست پیدا می کنند.

۳- صبور باشید: فروش مستقیم همانند فعالیت های دیگر است. شما مجببور هستید برای آن زمان بگذارید . زمانیکه یک شرکت مناسب پیدا کردید، حداقل ۲ سال باید برای موفقیت در حرفه جدید تان زمان بگذارید.

۴- در برنامه های آموزشی شرکت حضور داشته باشید: اکثر شرکت ها برنامه های آموزشی با کیفیت برای آموزش نحوهفروش و عضو گیری توزیع کنندگان جدید به شما دارند. اگر شما می خواهید در این حرفه موفق باشید باید از مزایای فرصت های آموزشی مداوم استفاده کنید و آن چیزی که یاد می گیرید را در عملکرد های روزانه تان به کار ببرید.

۵- با حامیانتان همکاری کنید و همکاری با کسانی که از آن ها حمایت می کنید، داشته باشید: سازمان فروش مستقیم خیلی شبیه خانواده است. زمانی که شما برای اولین بار با یک شرکت همکاری می کنید، شما شبیه بچه ای هستید که اضطراب یادگیری از کسی که شما را حمایت می کند، دارید. همچنان که یاد می گیرید و تجربه به دست می آورید باید به صورت فعال با توزیع کنندگانی که شما از آن ها حمایت می کنید، داشته باشید و کمک کنید اقدام مشابه با حمایت های شما را در مورد افرادی که حامی آن ها هستند، انجام دهند. با این روش هم آن ها به موفقیت بیشتری دست پیدا خواهند کرد و هم شما به موفقیت دست پیدا خواهید کرد.

۶-مثبت فکر کنید: به خاطر داشته باشید، این یک طرح دست یابی به ثروت نیست. این کار، یک کار سخت خواهد بود. احتمال شکست وجود خواهد داشت و از هر ۱۰ ارائه شما ۹ تای آن شکست خواهد خورد. اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که نگرش مثبت داند و آن را نگه می دارند، می توانید از مزیت های فروش مستقیم بهره ببرید.

۷-سازماندهی داشته باشید: این یک کسب و کار است. برای موفق شدن، شما باید جزء اشخاصی باشید که نظام مند و سازمان یافته عمل می کنند. از برنامه ریزان زمانی خوب استفاده کنید. از کامپیوتر منزلتان برای یافتن مشتریان و عضو گیری استفاده کنید و قسمتی از منزلتان را برای کارتان اختصاص دهید.

۸- وفادار باشید: از آن دسته افرادی که از این شرکت به آن شرکت می روند و اصطلاحاًجانکی (junkie) نامیده می شوند، نباشید. از یک شرکت به شرکت دیگر پریدن منجر به شکست خواهد شد. اکثر توزیع کنندگان موفق، آن هایی هستند که محصولات و خدمات یک شرکت منحصر به فرد را برای یک دوره زمانی طولانی مدت توزیع می کنند. یک شرکت مناسب را انتخاب کنید به آن بچسبید و وفاداری خرج آن کنید.

۹- کار کنید: فروش مستقیم یک روش راحت و سریع برای رسیدن به شکوفایی و یا یک راه بی دردسر برای دست یابی به ثروت نیست. هیچ کاری وجود ندارد مگر اینکه خودتان آن را به وجود آورید. شما باید برای این حرفه زمان اختصاص دهید و برای آن تلاش کنید، به ویژه در ابتدای کار. این کار می تواند پاداش های زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد.

خواه شما فروش مستقیم شخص به شخص را انتخاب کنید، خواه فروش از طریق طرح گردهمایی باید نگرش هایی را که از شما فرد موفقی می سازد را بشناسید و آن ها را به کار ببرید.

فروش

فروش

بیوگرافی نویسنده

علاقه زیادی به بحث های موفقیتی و روانشناسی دارم!

مشاهده تمامی 26 پست

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.


برچسب ها