سایت تفریحی خبری و مد لباس روز دنیا

داستان کوتاه _ قدر فرصت ها را بدانیم، زندگی همین چند لحظه هست

داستان کوتاه _ قدر فرصت ها را بدانیم، زندگی همین چند لحظه هست ۳ آبان ۱۳۹۴

داستان کوتاه

در یک سحرگاه سرد ماه ژانویه مردی وارد ایستگاه متروی واشنگتن دی سی شد و شروع به نواختن ویولن کرد.

این مرد در عرض ۴۵ دقیقه ۶ قطعه از بهترین قطعات باخ را نواخت.از انجا که شلوغ ترین ساعات صبح بود هزاران نفر برای رفتن به سر کارهایشان به سمت مترو هجوم اورده بودند.

۳ دقیقه گذشته بود که مرد میانسالی متوجه نوازنده شد.از سرعت قدم هایش کاست و چند ثانیه ای توقف کرد بعد با عجله به سمت مقصد خود به راه افتاد.

۱ دقیقه بعد ویولن زن اولین انعام خود را دریافت کرد خانمی بی انکه توقف کند یک اسکناس ۱ دلاری درون کاسه اش انداخت و با عجله به راه خود ادامه داد.

چند دقیقه بعد مردی در حالی که به موسیقی گوش سپرده بود به دیوار پشت سرش تکیه داد ولی ناگهان نگاهی به ساعت خود انداخت و با عجله از محل دور شد.کسی که پیش از همه به ویولن زن توجه نشان داد کودک ۳ ساله ای بود که مادرش با عجله و کشان کشان او را به همراه خود می برد.کودک یک لحظه ایستاد و به تماشای ویولن زن پرداخت.مادر دستش را محکم تر کشید و کودک در حالی که همچنان نگاهش به ویولن زن بود به همراه مادر به راه افتاد.این صحنه توسط چندین کودک دیگر نیز به همان ترتیب تکرار شد و والدینشان به استثنا برای بردن انها به زور متوسل شدند. در طول مدت ۴۵ دقیقه ای که ویولن زن می نواخت تنها ۶ نفر اندکی توقف کردند.۲۰ نفر انعام دادند بی انکه مکثی کرده باشند و ۳۲ دلار عاید ویولن زن شد.وقتی که ویولن زن از نواختن دست کشید و سکوت بر همه جا حاکم شد نه کسی متوجه شد نه کسی او را تشویق کرد و نه کسی وی را شناخت.

هیچ کس نمی دانست که این ویولن زن همان جاشوا بل یکی از بهترین موسیقیدانان جهان است و نوازنده یکی از پیچیده ترین قطعات نوشته شده برای ویولن به ارزش ۳.۵ میلیون دلار می باشد.

جاشوا بل دو روز قبل از نواختن در سالن مترو در یکی از تئاترهای شهر بوستون برنامه ای اجرا کرده بود که تمام بلیط هایش پیش فروش شده و قیمت متوسط هر بلیط ۱۰۰ دلار بود. این یک داستان حقیقی است نواختن جاشوا بل در ایستگاه مترو توسط واشنگتن پست ترتیب داده شده بود و بخشی از تحقیقات اجتماعی برای سنجش توان شناسایی سلیقه و اولویت های مردم بود

** داستان کوتاه _ قدر فرصت ها را بدانیم ** داستان کوتاه _ قدر فرصت ها را بدانیم **

داستان کوتاه

داستان کوتاه

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

بیوگرافی نویسنده

دانشجوی کارشناسی ارشد الکترونیک امیدوارم از مطالب سایت لذت ببرید.

مشاهده تمامی 454 پست

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.


برچسب ها