سایت تفریحی خبری و مد لباس روز دنیا

پیام بزرگ موفقیتی از دونالد ترامپ

پیام بزرگ موفقیتی از دونالد ترامپ ۱۲ آبان ۱۳۹۴

دونالد ترامپ میگوید آن‌چه به دست آورده‌ام یا قصد به دست آوردن‌اش را دارم در مقایسه با آن‌چیزی که توانایی انجام‌اش را دارم، خیلی ناچیز است. آیا می‌شود با داشتن چنین طرز فکری، مغرور بود؟ غیرممکن است.

وقتی کسی می‌گوید که «بهتر از این امکان ندارد!» ریز می‌خندم و می‌گویم: «این تازه اول کار است» و این بهترین حس دنیاست. دل‌ام می‌خواهد شما هم این حس را تجربه کنید. چون مثل این است که در تمام موقعیت‌های مناسب، سکوی پیشرفتی آماده باشد و شما بتوانید آن سکوها را ببینید.


دونالد ترامپ میگوید کوچک‌نشان‌دادن موفقیت‌ها بعضی وقت‌ها به شما کمک می‌کند تا اشتیاق انجام کارهای بیش‌تری را داشته باشید. درست مثل این‌که برای به چالش کشیدن خودتان، هر بار که به موفقیتی دست پیدا کردید، بگویید این عالی‌ست، ولی من تازه دارم گرم می‌شوم. آدم‌های موفق، آن‌هایی هستند که انگیزه دارند، ذاتن کنجکاو هستند و نیازی ندارند که کسی به آن‌ها بگوید که در قدم بعدی چه کار باید بکنند. تلاش کنید از آن دسته آدم‌ها باشید. کارآفرینان با نیروهای درونی خودشان جلو می‌روند و شیوه‌ی آن‌ها، شیوه‌ی خوبی برای زندگی‌کردن و کُلن دید خوبی نسبت به زندگی‌ست.

 

دونالد ترامپ از ایده و امید میگوید
درون ما چیست؟ اگر بخواهیم خوش‌بین باشیم، درون‌مان پر است از ایده‌ها و نقشه‌های بزرگ برای آینده و حس درونی توانایی رسیدن به آن‌ها. این حس امید، هم برای بقا لازم است، هم برای موفقیت. گاهی همین حس امیدواری‌ست که وقتی همه چیز علیه ماست، ما را جلو می‌برد. نیروهای نامرئی و غیرقابل لمس را در زندگی‌تان دست کم نگیرید.دونالد ترامپ میگوید این‌که شما نمی‌توانید چیزی را ببینید، دلیل نمی‌شود که وجود ندارد. شما باید اولین کسی باشید که به خودتان فرصت موفقیت را می‌دهید.

 

بدترین دشمن خود آدم
پس هر روز به خودتان فرصت دهید. بعضی‌وقت‌ها آدم‌ها بدترین دشمن خودشان هستند. در این ورطه سقوط نکنید. واقعن که ورطه نام خوبی‌ست برای آن. تا به حال به بچه‌هایی که می‌خواهند چیز تازه‌ای به دست بیاورند، نگاه کرده‌اید؟ هم هیجان‌زده هستند، هم مشتاق و هم آماده‌ی مقابله با موانع. شیوه‌ی آن‌ها را باید یاد گرفت یا تقلید کرد. اشتیاقی که در اکتشاف است مطمئن‌ترین راه برای اطمینان خاطر پیدا‌کردن از این است که دارید راه را برای موفقیت‌های فعلی و آینده‌تان باز می‌کنید. مربی مهدکودک‌ام برای من نامه‌ای نوشته و گفته که بیش‌تر از همه یادش است که من مدام سوال می‌پرسیده‌ام. من جواب نامه‌اش را دادم و گفتم: «بعضی چیزها هیچ‌وقت عوض نمی‌شوند و من هنوز هم زیاد می‌پرسم.» ولی خب این عادت به نفع‌ام بوده است و با تاخیر طولانی، از صبری که در کودکی با من داشته است از او تشکر کردم. هر سوالی که من پرسیده‌ام همیشه شروع سوال دیگری بوده است.

 

یک سوال
حالا سوال دونالد ترامپ  از شما این است: اگر هیچ کاری نداشتید، چه کار می‌کردید؟ بعد از آن که آن را انجام دادید، چه کار می‌کردید؟ و بعد از آن، کار بعدی چه بود؟ من اسم این کار را گذاشته‌ام «فکر‌کردن همزمان به چند چیز» که آن را از عبارت «انجام چند کار به طور همزمان» گرفته‌ام. خیلی از آدم‌ها همیشه چند کار در لیستِ انجام‌دادن دارند. بعضی‌وقت‌ها یک کار به کار دیگری می‌انجامد که این هم یک‌جور کشف است. کشف، کشف می‌آورد. درست همان‌طور که موفقیت، موفقیت می‌آورد. سوالات، در واقع فکرهایی هستند که در جست‌وجوی چیزی ایجاد شده‌اند.

 

چرا دانش، قدرت می‌آورد
می‌دانید همه در جست‌وجوی چی هستند؟ دانش. چون قدرت می‌آورد. کسب دانش، دلیل شما برای خواندن این مقاله است. هیچ کس علامه‌ی دهر به دنیا نیامده است. اگر این‌طور بود وضعیت، کمی خسته‌کننده می‌شد؛ این‌طور فکر نمی‌کنید؟ به نظر من که این‌طور است. خوشبختانه در این دوره از تاریخ آن‌قدر همه چیز سریع تغییر می‌کند که دیگر هیچ کس حق ندارد خسته باشد. همراه‌شدن با دنیای امروز، مانعی‌ست که همه‌ی ما با آن روبه‌رو هستیم. من این مانع را دوست دارم؛ چون هر مانع، در حقیقت موفقیتی‌ست که منتظر رسیدن است.

 

چند سوال خوب
بگذارید این مقاله را با چند سوال خوب تمام کنم: پشت سرتان چه چیزهایی باقی گذاشته‌اید؟ یعنی تجربیات و تحصیلات شما تا این مرحله از زندگی‌تان چه چیزهایی هستند؟ چه چیزی جلوی روی شماست؟ یعنی اهداف، برنامه‌ها و آرزوهای شما چیست؟ چه چیزی درون شماست؟ یعنی آیا می‌توانید موفق شوید؟ آیا همه‌ی استعدادهای‌تان را شناخته‌اید؟ آیا می‌دانید که در آینده چه چیزی انتظارتان را می‌کشد؟ آیا می‌دانید که چگونه رویاهای‌تان، تبدیل می‌شوند به واقعیت؟ بیایید قبول کنیم که زندگی پر است از معما و رمز و راز. این در مورد زندگی شما هم مصداق دارد و خب، موضوع کم‌اهمیتی هم نیست. پس خودتان را برای چیزی به این مهمی، ارزان نفروشید. امروز، فقط شروع کار است.

 

دونالد ترامپ

دونالد ترامپ

 

بیوگرافی نویسنده

علاقه زیادی به بحث های موفقیتی و روانشناسی دارم!

مشاهده تمامی 26 پست

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.


برچسب ها