سایت تفریحی خبری و مد لباس روز دنیا

ديوار شيشه‌اي خود را بشكنيد ! موفقیت در انتظار شماست

ديوار شيشه‌اي خود را بشكنيد ! موفقیت در انتظار شماست ۱۶ دی ۱۳۹۴

ديوار شيشه‌اي
زندگي شما بازتاب كاملي از اعتقادات شماست. وقتي شما عميق‌ترين اعتقاداتتان را درباره جهان عوض مي‌كنيد، زندگي شما هم تغيير مي‌كند…

باورها

هميشه چيزي اتفاق مي‌افتد كه تو باورش داري و اعتقاد تو به آن باعث مي‌شود كه اتفاق بيفتد. وقتي مردم درباره محدوديت‌هايشان بحث مي‌كنند مي‌گويند: ”من فلان كار را نمي‌توانم انجام دهم.“ و بهانه رايج اين است كه: ”من همين‌طوري هستم.“ اما حقيقت اين است شما طوري كه فكر مي‌كنيد هستيد.

ديوار شيشه‌اي

يك آكواريوم را در نظر بگيريد و آن را به وسيله يك ديوار شيشه‌اي به دو قسمت تقسيم كنيد. در يك طرف ماهي گوشت‌خوار و در طرف ديگر ماهي طعمه را قرار دهيد. ماهي گوشت‌خوار هر وقت براي صيد ماهي طعمه به سمت او مي‌رود به ديوار برخورد مي‌كند و احساس درد مي‌كند. در نتيجه صيد ماهي طعمه را برابر با درد مي‌داند. بعد از چند ماه ديوار شيشه‌اي بين ماهي‌ها را برداريد. چه حدس مي‌زنيد! ماهي گوشت‌خوار باقي عمرش را در گوشه آكواريوم مي‌ماند در حالي كه ماهي طعمه در چند سانتي‌متري او شنا مي‌كند. ماهي گوشت‌خوار محدوده خودش را مي‌شناسد و فراتر از آن نمي‌رود. اين داستان شبيه به داستان همه ما انسان‌هاست. شما با ديوار شيشه‌اي روبه‌رو نمي‌شويد در عوض با معلم، والدين و دوستان خود برخورد مي‌كنيد كه به شما مي‌گويند براي چه كاري ساخته شده‌ايد و چه كاري مي‌توانيد بكنيد و بدتر از همه با باورهايتان روبه‌رو مي‌شويد. باورها و اعتقادات شما تعيين‌كننده قلمرو شماست. اين خودتان هستيد كه ديوار شيشه‌اي را در زندگي‌تان خلق مي‌كنيد.

باورهاي شما تعيين‌كننده كيفيت زندگي شماست.

براي مثال شما فكر مي‌كنيد. پدرها بايد فرزندانشان را تحسين كنند و به آن‌ها هديه بدهند. وقتي پدرتان چنين كاري را نمي‌كند به هم مي‌ريزيد و افسرده مي‌شويد و سعي مي‌كنيد پدرتان را تغيير دهيد. در حالي كه بايد تفكر و باورتان را نسبت به اين موضوع عوض كنيد. آن‌هايي كه از ديگران انتظار ندارند تا به گونه‌اي خاص رفتار كنند، زندگي راحت‌تر و آرامش خاطر بيشتري دارند. براي اين‌كه زندگي را طور ديگري ببينيد لازم است شهامت داشته باشيد تا اين بار در مورد موضوعات به شكلي متفاوت نسبت به گذشته فكر كنيد. دفعه بعد كه ناراحت شديد به خاطر بياوريد كه اين ديگران نيستند كه شما را ناراحت مي‌كنند بلكه باور و طرز تفكر شماست. آن چيزهايي كه باعث مي‌شود شما آزار ببينيد تنها تفكرات شماست و شما مي‌توانيد آن‌ها را تغيير دهيد. سعي كنيد مثبت بينديشيد. تقويت ذهن و انديشه، شبيه به تقويت بدن انسان است. اگر چند ساعت ورزش كنيد و بعد براي ديدن خودتان جلوي آيينه برويد هيچ تغييري مشاهده نخواهيد كرد. همين طور اگر براي يك روز مثبت فكر كنيد هيچ تغييري در شما ايجاد نخواهد شد، اما اگر براي چندين ماه به افكارتان نظم بدهيد و در صدد تغيير باورهايتان برآييد، تغييرات زيادي در زندگي‌تان مشاهده مي‌كنيد. پاكسازي افكار و عقايد منفي كار سختي است. اغلب هنگامي كه منفي فكر مي‌كنيد و يا اشتباه مي‌كنيد خودتان متوجه نيستيد. اگر زندگي شما مطلوب نيست به خاطر اين است كه مطلوب فكر نمي‌كنيد. اگر چيزي در زندگي‌تان شما را ناراحت و نگران مي‌كند در موردش صحبت نكنيد. وقتي در مورد آن موضوع صحبت مي‌كنيد شما به آن انرژي مي‌دهيد و آن موضوع را زنده نگه مي‌داريد.

خودتان انتخاب مي‌كنيد كه چگونه ديگران را ببينيد

اولين باري كه فرد و مري در دوران نامزديشان براي صرف شام بيرون رفته بودند، فرد خيلي خوشحال بود و مري را تحسين مي‌كرد. وقتي سس گوجه‌فرنگي روي پاي مري ريخت و يا اين‌كه مري گفت فراموش كرده كليدش را با خودش بياورد، فرد به او دلداري داد و گفت: من هم خيلي وقت‌ها همين‌طور هستم. سه سال بعد از ازدواج، مري و همسرش فرد براي خوردن شام بيرون رفتند دوباره سس گوجه‌فرنگي روي پاي مري ريخت و باز هم مري فراموش كرد كليد منزل را با خودش بياورد ولي اين بار فرد به گونه‌اي ديگر برخورد كرد. او گفت: تو حالم را به هم مي‌زني. مغزت اندازه يك نخوده!

همان افراد، همان موقعيت ولي نگرشي متفاوت! شما خودتان در نظر مي‌گيريد كه به ديگران چگونه نگاه كنيد. وقتي مي‌خواهيد كسي را دوست داشته باشيد خيلي بردبار و صبور مي‌شويد و هنگامي كه از كسي خوشتان نمي‌آيد و مي‌خواهيد از او متنفر باشيد روي اشتباه‌هاي او تمركز مي‌كنيد. اين رفتار ديگران نيست كه مشخص مي‌كند شما چه احساسي نسبت به آن‌ها داشته باشيد، اين طرز نگرش شما نسبت به آن‌هاست. آن‌هايي كه اغلب به نقاط ضعف ديگران توجه مي‌كنند معمولا از خودشان با چنين جملاتي دفاع مي‌كنند. من فقط واقع‌بين هستم. حقيقت اين است كه آن‌ها خودشان اين واقعيت يا حقيقت را خلق مي‌كنند. شما خودتان انتخاب مي‌كنيد كه ديگران را چگونه ببينيد. شما مي‌توانيد به خوبي‌ها و آن‌چه را كه از ديگران مي‌پسنديد توجه كنيد و اين‌گونه روابط خودتان با ديگران را بهبود ببخشيد.

نكته:

اگر مي‌خواهيد افكار و عقايدتان را بررسي كنيد كافي است كه زندگي، سلامتي، خوشبختي، شادي و حق روابطتان را با ديگران بررسي كنيد. در حقيقت شما آن‌چه را كه در مزرعه ذهنتان كاشته‌ايد درو مي‌كنيد.

مترجم: راحله تاجيك

 

 

 

بیوگرافی نویسنده

رها اعتمادی هستم دانشجوی مهندسی کامپیوتر دانشگاه آزاد - تهران شمال و هم اکنون هم با سایت تفریحی و سرگرمی با شما عزیزان همراه هستم !!!!

مشاهده تمامی 653 پست

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

1 دیدگاه ارسال شده
  • احمدی گفت:

    عالی بود ممنون

  • Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

    به نکات زیر توجه کنید

    • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
    • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.
    
    
    برچسب ها