سایت تفریحی خبری و مد لباس روز دنیا

تسهیلات بانکی مددجویان باید تا 300 میلیون تومان افزایش پیدا کند

تسهیلات بانکی مددجویان باید تا ۳۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند ۹ اسفند ۱۴۰۰

مرتضی فیروزآبادی در نشست خبری با اشاره به اینکه کمیته امداد در سال ۱۴۰۰ مکلف به ایجاد ۳۰۰ هزار فرصت شغلی شده بود اظهار کرد: تا امروز با تلاش همکارانمان در کمیته امداد در سراسر کشور نزدیک به ۲۷۰ هزار فرصت شغلی فراهم شده است. در ادامه با سوری فان همراه باشید.

وی تصریح کرد: بر همین اساس کمیته امداد از برنامه‌ای که در حوزه اشتغال ترسیم شده بود ۹۰ درصد از فرصت‌های شغلی را ایجاد کرده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به اینکه منابع و تسهیلات کمیته امداد در حوزه اشتغال از منابع بانکی تأمین می‌شود تصریح کرد: در بند ۲ تبصره ۱۶ برنامه سال ۱۴۰۰ اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی برای ایجاد فرصت‌های شغلی از سوی بانک‌ها پیش‌بینی شده بود که تا امروز با همکاری بانک‌های عامل هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از رقم اشاره شده تخصیص یافته است.

فیروزآبادی تصریح کرد: مبلغ ۷۵۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی مددجویان در قالب ۱۷۵ هزار فقره تسهیلات پرداخت شده است.

وی ادامه داد: همچنین با رایزنی‌هایی که با بانک‌ها انجام شده است و با توجه به مشکلاتی که برای مددجویان در فرآیند ایجاد اشتغال وجود دارد قول‌هایی مبنی بر تخصیص‌های کامل در راستای تسهیلات داده شده است که امیدواریم این همکاری در سال‌های آتی نیز ادامه داشته باشد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به اینکه کمیته امداد در سال آینده متعهد به ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان در سطح کشور شده است گفت: بر اساس جلسه شورای اشتغال که نخستین جلسه آن در دولت جدید برگزار شد و با توجه به تجارب طولانی کمیته امداد این نهاد مکلف به ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در سال ۱۴۰۱ شده است.

وی با اظهار امیدواری از ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در سال ۱۴۰۱ تصریح کرد: البته در این فرآیند باید تسهیلات به حوزه اشتغال نیز فراهم شود چرا که یکی از ملزومات ایجاد اشتغال تسهیلات بانکی است که امیدواریم با همکاری بانک‌های عامل این تسهیلات در اختیار مددجویان قرار بگیرد.

فیروزآبادی با اشاره به اینکه مهمترین تجهیز و آماده‌سازی شرایط ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی فراهم کردن شرایط داخلی و بیرونی کمیته امداد است افزود: با توجه به اینکه یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم محرومیت‌زدایی و ایجاد فرصت‌های شغلی برای آحاد جامعه اعم از مددجویان است، کمیته امداد ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی را در سال آینده پذیرفته است البته این مسئله منوط به فراهم کردن شرایط در ارتباط با پرداخت تسهیلات به مددجویان است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد ادامه داد: اگر چه ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در سال آینده فشار مضاعفی را به همکاران ما وارد خواهد کرد اما با توجه به شرایط کشور این سختی را تحمل می‌کنیم تا بتوانیم همکاری نزدیکی را با دولت داشته باشیم.

وی ادامه داد: برای ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی باید بسترهایی از جمله پرداخت تسهیلات برای مددجویان فراهم شود. همچنین رایزنی‌هایی نیز با کمیسیون تلفیق برای تخصیص منابع مورد نیاز در راستای ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی انجام داد‌ه‌ایم که این جلسات با کمیسیون تلفیق مثمر ثمر بوده است.

فیروزآبادی با اشاره به اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در سال آینده در کمیسیون تلفیق مجلس گفت: امیدواریم همین مصوبه و حتی افزایش آن در صحن علنی مجلس نیز به تصویب برسد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به اینکه در تبصره ۱۸ قانون ۱۴۰۰ نیز اعتباراتی برای ایجاد اشتغال مددجویان پیش‌بینی شده بود گفت: در همین ارتباط نیز ما جلساتی را با وزارت اقتصاد داشته‌ایم و ان‌شاءالله در سال آینده نیز این بخش مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی اظهار امیدواری کرد که با همکاری بانک مرکزی تغییراتی در راستای ضمانت بانکی مددجویان و نیازمندان فراهم شود چرا که شرایطی که هم‌اکنون برای پرداخت وام و تسهیلات از سوی بانک‌های عامل در نظر گرفته شده است شرایط سختی را برای اقشار ضعیف‌تر ایجاد کرده است.

فیروزآبادی گفت: به عنوان مثال برای پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی نیاز به سه ضامن کارمند با سابقه ۲۵ ساله است و این درحالی‌ست که اینگونه ضمانت‌ها برای مددجویان و نیازمندان شرایط را بسیار سخت و دشوار کرده است و تقاضای ما از دولت و بانک مرکزی این است که به سمت اعتبارسنجی افراد حرکت کنند و شرایطی را فراهم کنند که بانک‌ها گذشته افراد را مبنای پرداخت تسهیلات بانکی قرار بدهند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد همچنین به راه‌اندازی صندوق ضمانت در مجموعه امداد گفت: بنا داریم با راه‌اندازی این مجموعه ضمانت پرداخت تسهیلات به مددجویان را از این طریق تأمین کنیم که خوشبختانه کمیسیون تلفیق مجلس با این بخش موافق است و امیدواریم با مصوبه مجلس و با همکاری بانک مرکزی این کار اجرایی شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از شرایط فراهم کردن فرصت‌های شغلی برای مددجویان، موضوع صدور مجوزهای لازم در فرآیند اشتغال است که امیدواریم این بخش نیز تسریع یابد. البته یکی دیگر از مشکلاتی که مددجویان در مناطق محروم و دورافتاده دارند کمبود شعب بانکی است که امیدواریم این موضوع نیز مورد نظر بانک‌های عامل قرار بگیرد.

فیروزآبادی با اشاره به اینکه ارتقاء درآمد مددجویان یکی از سیاست‌های کمیته امداد در سال آینده است گفت: ما تلاش خواهیم کرد درآمد مددجویان از اشتغال در سال آینده افزایش پیدا کند که در همین زمینه طرح هایی را از جمله طرح‌های زنجیره‌ای در دستور کار داریم.

وی در پایان گفت: درخواست ما این است که سقف تسهیلات بانکی که هم اکنون ۱۰۰ میلیون تومان است برای برخی رشته‌های مشخص شده که بیست عنوان را نیز طراحی کرده‌ایم حداکثر ۳۰۰ میلیون تومان باشد که در همین زمینه مشاغل با وام‌های ۲۰۰ و ۲۵۰ میلیون تومانی نیز طراحی شده است که این موضوع در دست بررسی بانک مرکزی است و امیدواریم که با موافقت بانک مرکزی این میزان افزایش پیدا کند.

وام بدون ضامن برای مددجویان کمیته امداد | تسهیلات بانکی مددجویان

علی عاشوری با تاکید بر اینکه کمیته امداد دو نوع خدمت به عنوان خدمات بلاعوض و خدمات معوض در قالب وام‌های خرد را به نیازمندان ارائه می‌دهد، اظهار کرد: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت از سال ۱۳۹۵ با اخذ مجوز بانک مرکزی فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون در ۳۰ استان کشور در ۳۴ شعبه فعال فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه در دیگر مراکزی که شعبه وجود ندارد به صورت باجه ارائه خدمت به متقاضیان واجد شرایط می‌شود، افزود: تا پیش از این در اولین گام وام‌های ۱۰ میلیون تومانی بدون اخذ ضامن به زنان سرپرست خانوار ارائه شده و امروز به همه مددجویان پرداخت می‌شود.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با تاکید بر اینکه علاوه بر مددجویان کمیته امداد سایر اقشار آسیب پذیر جامعه نیز از این تسهیلات برخوردار می‌شوند، تصریح کرد: برای بهره‌مندی از تسهیلات قرض‌الحسنه صندوق امداد ولایت نیازی به افتتاح حساب یا سپرده گذاری برای اخذ امتیاز وجود ندارد بلکه پس از محرز شدن نیازمندی متقاضی وام، تسهیلات پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در دریافت اقساط تسهیلات ارائه شده سعی کرده‌ایم که بازپرداخت به مدت پنج ساله درازمدت باشد تا مشکلی برای دریافت کنندگان وام‌ها وجود نداشته باشد، ادامه داد: وام‌های تا مبلغ ۱۰ میلیون تومان قرض‌الحسنه بوده و درصد سود آن صفر درصد است اما برای وام‌های بیش از ۱۰ میلیون تومان فقط برای یک‌بار سه درصد کارمزد دریافت خواهد شد.

عاشوری با بیان اینکه در خصوص تضامین (غیر از مددجویان متقاضی تسهیلات ۱۰ میلیون تومان) نیز سعی کرده‌ایم کمترین و راحت‌ترین تضامین را اخذ کنیم تا برای مردم مشکلی پیش نیاید، گفت: برای ارائه تسهیلات متقاضی نیازمند غیر مددجویان کمیته امداد، تا سقف ۱۰ میلیون تومان یک فقره سفته و بالای ۱۰ میلیون تومان یک فقره چک معتبر اخذ خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت ما کلاً به صورت قرض‌الحسنه بوده و هیچ گونه سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی سودآوری برای مجموعه نداریم، ادامه داد: بخش دیگری از فعالیت این صندوق ارائه وام به خیرین است.
فعالیت صندوق امداد ولایت با مجوز و تحت نظارت بانک مرکزی است

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت گفت: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با مجوز و تحت نظارت بانک مرکزی فعالیت می‌کند و سقف تسهیلات قرض‌الحسنه برای صندوق‌های قرض‌الحسنه ۵۰ میلیون تومان بوده در حالی که این رقم تا پیش درخواست ما و موافقت سیستم بانکی ۳۰ میلیون تومان بوده است.

عاشوری با بیان اینکه سعی کرده‌ایم که بازپرداخت اقساط ارائه شده به صورت ۶۰ ماهه باشد، افزود: منابع مالی و اصلی این صندوق در ابتدا کمیته امداد است که در این صندوق متمرکز شده و در بخش دوم جذب کمک‌های مردمی و سپرده گذاری آنان و خیرین و نیز ارائه کمک‌های بلاعوض از سوی مردم است.

منابع:

imna

tasnimnews

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

بیوگرافی نویسنده

مشاهده تمامی 120 پست

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.


برچسب ها