سایت تفریحی خبری و مد لباس روز دنیا

در سال 2021 10 میلیون قبضه سلاح گرم به فروش رفت | وضعیت جهان پس از کرونا

در سال ۲۰۲۱ ۱۰ میلیون قبضه سلاح گرم به فروش رفت | وضعیت جهان پس از کرونا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱

خشونت همیشه وجود دارد اما با سخت تر شدن شرایط زندگی گاهی شدت خشونت هم بیشتر می شود. افزایش فروش سلاح گرم در آمریکا نشان دهنده افزایش خشونت در این کشور است. در ادامه با سوری فان همراه باشید.

بر اساس تحقیقات جدید گروه “ایمنی خانگی و شخصی” (SafeHome) در کشور آمریکا، فروش اسلحه در این کشور در سال ۲۰۲۱ همچنان قوی بود و نزدیک به ۱۹ میلیون سلاح گرم به طور قانونی در ایالات متحده فروخته شد که دومین نرخ فروش در دو دهه گذشته است.

در سال ۲۰۲۱ ۱۰ میلیون قبضه سلاح گرم به فروش رفت

پایگاه خبری “فاکس نیوز” در این باره نوشت, داده‌های سالانه گردآوری‌شده توسط safeHome نشان می‌دهد که فروش اسلحه در آمریکا همچنان ۴۰ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ است؛ به گفته این سازمان، بر اساس کلی و بر اساس جمعیت، افراد بیشتری تقریباً در هر ایالت اسلحه می‌خرند.

“کوری کولیتون”، سردبیر ارشد تحقیقات صنعتی در SafeHome گفت که در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۳٫۵ میلیون سلاح گرم فروخته شده است؛ این رقم در سال ۲۰۲۰ به ۲۱٫۵ میلیون رسیده است.

شهرهای “تگزاس”، “فلوریدا”، “کالیفرنیا” و “پنسیلوانیا” همگی شاهد فروش بیش از ۱ میلیون اسلحه در سال گذشته بودند؛ تنها ایالتی که کمترین تعداد را داشت، هاوایی بود با ۳۳ عدد فروش سلاح.

طبق این مطالعه، میزان مرگ و میر ناشی از سلاح گرم نیز در سال گذشته حدود ۱۴ درصد افزایش یافته است. “کالیتون” گفت که فقط هشت ایالت در سال ۲۰۲۱ بدون حادثه مرتبط با سلاح گرم بودند؛ ایالت‌هایی که بیشترین حادثه را داشتند به ترتیب “ایلینویز”، “کالیفرنیا”، “نیویورک” و “کارولینای شمالی” بودند.

طبق گفته “کالیتون” در سال ۲۰۲۰ به ازای هر ۱۰۰۰۰۰ نفر حوادث مرتبط با سلاح گرم بیشتر از سرطان سینه، پارکینسون و تصادفات موتوری کشته داده است؛ همچنین تیراندازی‌های دسته جمعی از دهه ۱۹۸۰ در این سال دو برابر شده است.

او گفت که داده‌های “اف‌بی‌آی” نشان می‌دهد که مرگ و میر ناشی از اسلحه بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۲۱, ۵۰ درصد افزایش یافته است. در سال ۲۰۲۰، ۵۵ درصد از مرگ‌های ناشی از سلاح گرم خودکشی بوده است. ۴۳ درصد حمله و مابقی به عنوان مداخله قانونی یا دلایل دیگر طبقه بندی شدند.

افزایش آمار جرم و جنایت در آمریکا

۲۳ درصد از بزرگسالان در آمریکا در سال جاری اعلام کردند که خود یا یکی از اعضای خانواده شان طی ۱۲ ماه گذشته قربانی جرم و جنایت بوده اند، در حالی که این رقم در سال قبل ۲۰ درصد گزارش شده است.

با این حال، نرخ جرایم خانگی در مقایسه با رقم سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ پایین است زمانی که این رقم بین ۲۶ تا ۲۹ درصد متغیر بود.

۱۴ درصد از بزرگسالان آمریکا گفتند که شخصا قربانی جنایت شده اند که از رقم ۱۳ درصدی سال قبل تفاوت چندانی نداشته است. نرخ قربانیان جرایم شخصی بین سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ از ۱۵ تا ۱۹ درصد گزارش شد.

در بررسی جرایم سالانه موسسه گالوپ که از ۱ تا ۱۹ اکتبر (۹ تا ۲۷ مهر) انجام شد، از افراد بزرگسال در آمریکا پرسیده شد که آیا خود یا یکی از اعضای خانواده شان قربانی یکی از جرایم بوده اند.

از بین این جرایم هفت گانه که شامل دزدی، سرقت اموال، سرقت خودرو، خرابکاری، سرقت مشدد که مستحق بیشترین مجازات است، حمله فیزیکی و تجاوز جنسی است، آمریکایی ها با احتمال بیشتری دزدی را تجربه کرده اند، به طوری که ۱۴ درصد گفتند پول یا اموال خود یا یکی از اعضای خانواده شان در سال گذشته دزدیده شده است.

۱۲ درصد نیز گفتند که هدف خرابکاری قرار گرفتند. در این میان، آمریکایی ها با احتمال کمتری اعلام کردند که یک عضو خانواده شان قربانی یکی از سه جرایم سخت بودند که شامل حمله فیزیکی (۳ درصد)، تجاوز جنسی (۲ درصد) و سرقت مشدد (۲ درصد) می شد.

بزرگترین مورد گزارش شده مربوط به سرقت بود، به طوری که ۵ درصد گفتند از منزل شخصی یا آپارتمان شان در سال گذشته سرقت شده است.

گزارش جرایم اخیر که بر اساس داده های ۲۰۲۰ گردآوری شده از سوی اف بی آی تهیه شده، کاهش جرایم اصلی در مقایسه با سال های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ را نشان می دهد، اگرچه در برخی جرایم سخت همچون قتل اندک افزایشی مشاهده می شود.

یافته های بررسی گالوپ حاکی است ۵ درصد از خانواده های آمریکایی و ۳ درصد از بزرگسالان در این کشور قربانی دستکم یکی از سه جرایم خشن بوده اند.

آمریکایی هایی که می گویند در یک شهر بزرگ یا کوچک زندگی می کنند، اذعان دارند که در شرایط کنونی، خود و یا خانواده شان نسبت به سال ۲۰۲۰ بیشتر قربانی جرم و جنایت شده اند.

همچنین طبق ارزیابی گالوپ، نرخ جرایم خشن در مناطق شهری بیش از مناطق روستایی و حومه است، بطوری که ۷ درصد از ساکنان شهری در مقایسه با ۴ درصد از ساکنان روستایی و حومه از قربانی شدن یکی از اعضای خانواده شان طی ۱۲ ماه گذشته خبر دادند.

گالوپ همچنین در سال های اخیر درصدد ارزیابی تجارب آمریکایی ها در زمینه جرایم اینترنتی در نظرسنجی سالانه اش برآمده است. این موسسه نخست درمورد سرقت هویت در سال ۲۰۰۹ و سرقت اطلاعات شخصی یا مالی از سوی هکرها در سال ۲۰۱۷ سوال پرسید. آمریکایی ها بیشتر از جرایم سنتی فیزیکی و دارایی، قربانی این نوع جنایات رایانه ای می شوند.

منابع:

tasnimnews

irna

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

بیوگرافی نویسنده

مشاهده تمامی 120 پست

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.


برچسب ها