سایت تفریحی خبری و مد لباس روز دنیا

افزایش انتخابی کرایه تاکسی | افزایش کرایه تاکسی به نسبت شرایط ترافیک و آب و هوا

افزایش انتخابی کرایه تاکسی | افزایش کرایه تاکسی به نسبت شرایط ترافیک و آب و هوا ۲۰ فروردین ۱۴۰۱

رانندگان تاکسی میتوانند از این پس به نسبت شرایط آب و هوا و ترافیک اقدام به افزایش کرایه تاکسی  نمایند. در ادامه این مقاله با سوری فان همراه باشید.

سیدمجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه برگزاری چهل و نهمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به بررسی نرخ کرایه انواع تاکسی و سرویس مدارس و تعیین بهای انواع خدمات تاکسیرانی در سال ۱۴۰۱ در جلسه امروز، اظهار کرد: براساس لایحه‌ای که شهرداری تهران به شورای شهر ارسال کرده بود افزایش نرخ ۲۵ درصدی و تا سقف ۳۵ درصدی برای افزایش کرایه‌های تاکسی در سال آینده ارائه شده بود.

افزایش کرایه تاکسی

وی تصریح کرد: امروز این مسئله مورد بررسی قرار گرفت و اعضای شورای شهر تهران با افزایش متوسط ۲۵ درصد و تا سقف ۳۵ درصد کرایه های تاکسی برای برخی از خطوط موافقت کردند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: البته طبق روال سالهای گذشته و در چارچوب تعیین شده نرخ کرایه‌های تاکسی از ساعت ۲۲ تا ۶ بامداد ۲۰ درصد اضافه خواهد شد که این مسئله نیز به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

شفیعی همچنین با اشاره به هوشمندسازی خدمات تاکسیرانی و تأکید اعضای شورای شهر تهران بر فراهم کردن بستر آن و راه‌اندازی سامانه هوشمندسازی تاکسیرانی، گفت: بر اساس تصویب اعضای شورای شهر تهران سازمان تاکسیرانی موظف شد در شش ماه ابتدای سال ۱۴۰۱ هوشمندسازی، مرکزی را راه‌اندازی کند که با راه‌اندازی این سامانه در پرداخت کرایه تاکسی‌ها در ساعات اوج ترافیک و بارندگی‌ها تغییراتی در پرداخت کرایه‌ها ایجاد خواهد شد و به رانندگان این اجازه را خواهند داد که در ساعات اوج ترافیک و بارندگی مبلغ بیشتری را از مسافران دریافت کنند.

وی گفت: براساس مصوبه شورای شهر تهران با راه‌اندازی این سامانه رانندگان مجاز هستند از زمان اوج ترافیک و بارندگی کرایه‌های خود را تا ۳۰ درصد بیشتر دریافت کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین به تعیین کرایه سرویس مدارس اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز مبنای ما به طور متوسط ۲۵ درصد و تا سقف ۳۵ درصد خواهد بود.

شفیعی در پایان همچنین به مصوبه شورای شهر تهران مبنی بر تبلیغات داخل و خارج تاکسی ها اشاره کرد و گفت: البته این مسئله مصوبه شورای عالی ترافیک کشور را نیز دارد و براساس آن درآمدی برای رانندگان ایجاد خواهد شد.

دستمزد رانندگان تاکسی چقدر است؟

سیستم حمل‌ونقل کشور و لزوم ایجاد نوسازی در ناوگان حمل‌ونقل عمومی که از مهمترین چالش‌های اقتصادی کشور است. همچنین اغلب کشورهای پیشرفته و مترقی با بهره‌مندی از سامانه‌های حمل‌ونقل عمومی و به روز گردش مالی خوبی را ایجاد می‌کنند.

در چند سال اخیر سیستم حمل‌ونقل کشور با تغییر و تحولات منفی اقتصاد به صورت مداوم در حال ضرر دادن است به گونه‌ای که در هیچ زمینه حتی حمل مسافر و تاکسی درون شهری درآمد حمل‌ونقل هیچ تناسبی با حجم سرمایه‌گذاری و هزینه‌هایی که انجام می‌شود ندارد.

همچنین خالص درآمد سیستم حمل‌ونقل کشور کفاف هزینه‌های جاری و اقساط خرید وسیله نقلیه را هم نمی‌دهد به گونه‌ای که درآمد اغلب رانندگان با حداقل دستمزد قانونی کار نیز همخوانی ندارد.

یک راننده با حذف خالص حجم سرمایه‌گذاری شده در بخش حمل‌ونقل، به اندازه حقوق یک کارمند درآمد نخواهد داشت. یک اتوبوس اروپایی در ایران حدود چهار میلیارد تومان قیمت دارد که با سپرده‌گذاری و سودهای بانکی باید چیزی حدود ۹۰۰ میلیون تومان در سال و در ماه ۸۰ میلیون تومان بازپرداخت بانکی داشته باشد. در واقع یک راننده اتوبوس به ازای سالی یک میلیارد تومان درآمد با حذف سودهای بانکی به اندازه حداقل دستمزد کارمند عایدش می‌شود.

در کنار چالش‌ها و مشکلات عدیده رانندگان حمل‌ونقل شهری قیمت بالای قطعات ماشین بسیار آزار دهنده است به عنوان مثال لاستیک ماشین به عنوان پر استهلاک‌ترین قطعات خودرو علی‌رغم سهمیه‌بندی کیفیت خوبی ندارد به‌گونه‌ای که لاستیک خوب در بازار جفتی کمتر از ۲۰ میلیون تومان یافت نمی‌شود یک راننده برای تعویض روغن ماهانه ۸۰۰ هزار تومان هزینه می‌کند و همچنین فیلتر مرغوب کمتر از ۴۰۰ یا ۵۰۰ هزار تومان در بازار یافت نمی‌شود.

گفتنی است حمل‌ونقل یکی از مزیت‌های اصلی در حوزه اقتصاد کشور است که سیاست‌گذاران نمایندگان مجلس باید در حل مشکلات عدیده این بخش ورود کنند.

 

منابع:

tasnimnews

gostaresh

بیوگرافی نویسنده

مشاهده تمامی 120 پست

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.


برچسب ها